22 de juny de 2009

TESTIMONI DE SANTIAGO MATAIX: ORDENAT DIACA EL PASSAT DIUMENGE 31 de maig de 2009

Santi (nascut a Manises, província de València):

No us ha passat mai que heu tingut una experiència tan intensa i valuosa que voldríeu comunicar a tothom ? Doncs, això és el que em passa a mi. Rebre el sagrament de l’orde va ser una ocasió molt especial d’acció de gràcies pel do rebut que supera la meva capacitat. Una acció de gràcies que comporta l’exigència de correspondre a aquest do de Déu amb un ferm propòsit d’entrega al servei que el Bisbe m’encomani, ja que —com deia el Papa Benet en una ordenació diaconal a Roma— tenim el deure de ser servidors de Jesucrist, Ell ja s’encarrega de donar-nos la força necessària per a lliurar-nos als germans.

Amb aquesta convicció vaig entrar al seminari, ja que era el camí per a respondre millor a la crida que Déu em feia al sacerdoci. Una crida que vaig sentir des de molt jove, en un grup parroquial del “Camino Neocatecumenal” a València, i que em va portar a prendre la determinació de posar-me en mans de Déu.


És Ell qui va portant la meva vida i ara em demana que exerceixi el ministeri diaconal. El diaca és el membre de la comunitat que està per a ser signe vivent del servei generós propi de tot cristià. Per això la meva disposició, dins el camí cap al sacerdoci, és ser misericordiós i diligent i procedir segons la conducta de Jesús que es va fer servidor de tots.

Val la pena respondre positivament al Senyor, perquè en Ell trobem totes les respostes als interrogants de la nostra vida. Les paraules que el Papa Benet adreça especialment als joves són molt adequades: “no us desanimeu davant els dubtes, confieu en Déu, seguiu fidelment a Jesús i sereu els testimonis de l’alegria que brolla de la unió íntima amb Ell. I jo remarcaria la importància d’anar a Maria, d’e tractar-la i estimar-la, perquè ella ens porta al seu Fill que és el nostre camí i la nostra vida, on trobem la veritable felicitat per sempre.



Santiago Mataix.
Diaca Diòcesi de Lleida








I... PROPERAMENT... L'ALTRE TESTIMONI!