28 d’octubre de 2009

AVUI INAUGURACIÓ DEL’EXPOSICIÓ HOMENATGE DEL BISBE PERE CASALDÀLIGA

Benvolguts/des,

Novament, i amb molt de gust, ens posem en contacte amb vosaltres per tal d’invitar-vos a l’exposició homenatge al nostre estimat amic i gran testimoni, Pere Casaldàliga, bisbe que va ser de Sao Félix do Araguaia (Brasil), acte que organitzem conjuntament el Comitè O. Romero i l’ ONG “Araguaia”.

L’atorgament a Pere Casaldàliga del Premi Internacional Catalunya del 2006 per la seva meritòria tasca a la prelatura de Sao Félix do Araguaia (Brasil), i el fet que hagi deixat les seves tasques pastorals després de més de 30 anys de ministeri, van fer pensar a l’ ONG “Araguaia, amics de Pere Casaldàliga” en l’oportunitat d’organitzar aquesta exposició per retre homenatge a una de les persones que han destacat més per la lluita social, cultural i religiosa a l’Amèrica Llatina.

L’exposició mostra la vida i l’obra de Pere Casaldàliga amb una visió panoràmica. Ens explica la seva trajectòria, les causes per les quals ha lluitat i continua lluitant. Com ell mateix diu: “Jo sóc jo i les meves causes, i les meves causes valen més que la meva vida.” Unes idees que se’ns transmeten a través de les seves paraules, recollides en la seva extensa obra literària, que inclou dietaris, pastorals, circulars i llibres de poemes.

Lloc de l’exposició : Institut d’Estudis Ilerdencs
Data d’inauguració: 28 d’octubre a les 19:30 h.
Data de clausura: 13 de desembre

Molt cordialment,
Comitè Óscar Romero de Lleida



(prem sobre les imatges per fer-les grans)