28 de setembre de 2010

EL PELIGRO

"Hi ha qui diu que les persones pessimistes haurien de veure la vida d'una manera més positiva, encara que els costi. Tenen raó. Però també hi ha qui diu que una persona pessimista ho serà tota la vida, i que no canviarà mai. S'equivoquen. I ho dic per experiència.

Hi ha moltes cançons que marquen moments importants en cadascú de nosaltres. Hi ha moltes cançons que m'han fet veure el món d'una manera més senzilla, que m'han ajudat en un moment o altre. Però tampoc puc recordar-les totes. Aquesta, però, sí que la recordo. No sé d'on veníem, ni què hi havíem anat a fer, només sé que tornava dins d'un cotxe i de sobte va sonar aquesta cançó. "El Peligro" de Revolver (Disc "Grandes Exitos" 2005). I només va necessitar la primera frase per captar la meva atenció: "el peligro no es cuestión de un par de golpes".

No totes les cançons diuen el mateix a tothom, i potser aquesta cançó a vosaltres no us diu res. A mi em va fer sentir que, de vegades, ens preocupem massa per coses que es poden solucionar, per coses que creiem impossibles d'aconseguir però és que, en el fons, no ens hi esforcem massa... I si les petites coses ens fan por... què serà de nosaltres quan ens trobem amb perills realment importants? Potser aquestes petites coses ens han portat, irremediablement, als grans problemes... i ho podíem haver evitat... De vegades som tan superficials que creiem que el mínim esforç ens portarà a la derrota. I ens lamentem constantment de nosaltres mateixos, i abandonem els nostres propòsits per por... per cobards... i moltes vegades no em pogut ni veure que al nostre costat, cada dia, hi ha gent què realment està en perill...

Però, que és per a tu el perill? més enllà d'un parell de cops..."



Isabel MªMartínez
Parròquia de Pardinyes

1 comentari:

David ha dit...

M'encanta aquesta cançó i aquest grup!